Sunday 18 September 2011

Sejarah Perkembangan dan Perubahan Kurikulum Pendidikan Sains

Sejarah Perkembangan Pendidikan Sains Sebelum Merdeka


 Sejarah Perkembangan Pendidikan Sains Selepas Merdeka




Perubahan Kurikulum Pendidikan Sains



Cadangan Meningkatkan keberkesanan Kurikulum Sains







11 comments:

seng said...

cara kerja yang berbentuk peta-minda juga berwarna-warniu memudahkan pembacaan isi kandungan.

TEAM 2 said...

tq seng..baik pnye design tp x clear sgt le tulisan..kena buat improvement lg ni..content dah teratur

Juvita Binti Soumin said...

hasil persembahan yang baik.. cuma tulisan terlalu kecil dan sukar dibaca walaupun gambar telah dibesarkan...

seng said...

ya.tulisan kecil sangat,lain kali buatlah perubahan..

Norkamaliah Osman said...

terima kasih semua..kami akan memperbaiki kelemahan pada post akan datang..konsep peta minda ini digunakan supaya anda berminat untuk baca entry kami ni..melalui entry ini saya baru tahu banyak juga ya perubahan yang kerajaan buat..dan saya juga baru tahu kewujudan subjek Alam dan Manusia pernah diperkenalkan..kalau aktiviti makmal tu biasa la kan kat skola saya dulu pon jarang buat eksperimen..diharap cadangan dari kumpulan kami diterima..sapa2 nk tambah cadangan sendiri pon boleh post disini..:)

noorsumayahismail said...

salam n selamat sejahtera semua... melalui aktiviti sebegini membolehkan para mahasiswa/wi sains khususnya mengetahui perubahan dan hala tuju subjek sains di sekolah dalam ruang lingkup pengajaran dan pembelajaran. Seiring dengan perkembangan teknologi dan peradaban tamadun manusia, tujuan dan kandungan pengajaran sains senantiasa mengalami perubahan dalam erti kata lain untuk melahirkan sumber manusia yang mempunyai minda kelas pertama dan bersedia untuk hidup di zaman yang menggunakan aplikasi sains secara praktikal.

nooridayu said...

sgt colourful dan ceria..cuma mungkin perlu diperbaiki mutu tulisan agar lebih jelas. yang lain, superb!!!

Mohd Aidil Ubaidillah said...

kumpulan yang baik...hasil penyampaian yang menarik.isi teratur.masalah mengenai tulisan bukan la perkara utama. yang penting apa yang ingin disampaikan.

Hasnor Izzati Che Razali said...

Assalamualaikum

penyampaian maklumat melalui peta minda sangat kreatif...syabas...tetapi agak terlalu padat apabila disertakan dengan pelbagai 'accessories'...penulisan memainkan peranan yang penting kerana maklumat disampaikan melalui penulisan...harap dapat dipertingkatkan lagi...renung2kan dan selamat beramal....

Nur Ibtisam said...

Blog yang mampu menarik perhatian pembaca dengan penggunaan warna yang ceria. Isi kandungan yang ringkas dan mudah difahami. Mungkin sedikit kekurangan dari segi saiz penulisan. Apapun, tahniah.

Nor diyana said...

melalui entry ini, saya dapati banyak perubahan yang dilakukan pada subjek Sains di Malaysia. hal ini bersesuaian dengan peredaran zaman dari sebelum kedatangan Birtish di tanah melayu lagi sehingga kini dan ini membuktikan kerajaan sangat mementingkan pendidikan. oleh itu, kita sebagai rakyat Malaysia haruslah menghargai perubahan yang berlaku dengan melibatkan diri serta memajukan diri dari semasa ke semasa.

Post a Comment